Samo godinu dana prije nego što je na tržište izašla Alfa Romeo 159, tvrtka je tržištu ponudila Crosswagon, karavan s nekim karakteristikama SUV-a, među kojima je bio i Q4, pogon na sve kotače. Taj je automobil zapravo služio kako bi javnost privikao na Alfin povratak pogonu 4 x 4, ali i kako bi se spomenuti pogon mogao do kraja testirati u svakodnevnoj upotrebi na cesti prije nego što se raširi diljem game kroz modele 159, Brera i Spider.
Prema najavama, nasljednik Alfina kompakta 147, koji se bude zvao 149, bit će predstavljen 2008. godine. Stoga su sada, po sličnom uzorku po kojem je Crosswagon pripremao teren za Q4 pogon, na tržište stigle Alfe GT i 147 s Q2 oznakom, odnosno sa samoblokirajućim diferencijalom. Potonju smo imali prilike voziti prošli tjedan u Baloccu, malom selu između Milana i Torina. Mjesto prezentacije nije odabrano slučajno jer se tamo, daleko od očiju javnosti, nalazi Fiatov poligon za razvoj novih automobila, koji sadrži sedam različitih staza.
Na jednoj od njih, čija konfiguracija sadrži gotovo sve tipove zavoja - od ovalnih, preko kombinacije uskih i oštrih do dugih otvorenih - imali smo prilike do same granice isprobati Alfu 147 s Q2 pogonom. Kako se ionako radi o automobilu koji je čak i danas, pet godina nakon predstavljanja, po voznim osobinama pri samom vrhu kompakata s prednjim pogonom, Q2 sustav samo je dobrodošao bonus. U 147-ici se vozač vrlo brzo osjeća kao da su pedale i upravljač produžetak njegovih zamisli tijekom vožnje, a kod modela Q2 to je još izraženije. Samoblokirajući diferencijal sjajno odrađuje svoj posao i upravo kad vozač shvati da je pretjerao, osjeća se njegovo djelovanje te automobil bez ikakvih problema izlazi iz zavoja. Ukratko, ovakav užitak u vožnji za razuman novac vrlo je rijetko dostupan na tržištu, a i mnogo je bolji od bilo kakvih elektronskih sustava stabilnosti.
Uz to, automobil je i blago redizajniran, a najvažnije je napomenuti da je nestala svim “alfistima” mrska lajsna na stražnjim vratima. Alfa 147 Q2 i izvana se može prepoznati po nekoliko stilskih detalja: posebnoj završnoj obradi rešetke i kućišta retrovizora, posebnim 17” aluminijskim naplatcima, stražnjem spojleru, kromiranoj ispušnoj cijevi itd.
Alfa je ponovno napravila sjajan posao te udahnula novi život svom kompaktu koji u Q2 izvedbi stiže na tržište tijekom prvog kvartala sljedeće godine, a cijena još nije poznata.
c/p jutarnji list